Pages - Menu

divendres, 1 d’octubre del 2010

WHITE ZOMBI



Fa molts d'anys... quan no feia gaire que havia començat a escalar es va editar un video, en VHS, en el qual sortia Patxi Arocena encadenant "White zombi" 8C, Patxi en aquells moments era el millor de l'Estat espanyol i a nivell mundial estava molt ben posicionat (en un ranking hipotètic), si no vaig errat la "White zombi" la va encadenar al tercer pegue.


Desprès d'aquest video encara varen sorgir un parell més "Rockpunt del norte" en el que sortia tota sa jovenea dels Pais Basc que desprès va destacar i que encara destaca com n'Iker Pou, sortian esoles tan classiques com Apellaniz, Araotz, també sortia la via "Mala vida" que no m'enrecord qui era s'escalador que pujava per aquell desplom però que la música era la cançó mala vida de Mano negra, també hi havia Master of de Stone, amb en Ron Kauk, Dan Osman i companyia, i sobretot m'enrecord de "The real thing" un video que me va passar en Samuel i que sortien Jerry Mofat i Ben Moon, fent boulder per Fointenableu, un video molt bo, molt divertit, que et posaves de tant en tant per motivar-te, i un video en el qual també sortia Kurt Albert, un video que vos recoman que cerqueu...


Bé, tot això només havia de ser una introducció per contar-vos la història del primer encadenament d'una via tan clàssica a càrrec d'un escalador també molt clàssic en la nostra geografia, un tipo que és pura motivació, que motiva tant com el video "The real thing", si qualque dia no estau molt motivats i no trobau el video, anau a escalar amb en SAMUEL.




Historia de la White Zombie:

Hice un viaje a Cantabría a finales de agosto de 9 días. Tenía 7 días de escalada que los repartí en, 2 días a la cueva de Baltzola, 2 a San Roque y 3 a Matienzo (estas dos últimas son escuelas de Cantabria). En la cueva de Baltzola tenía un claro objetivo que era probar a ver que tal la famosa White Zombie. El primer día que la probé ya noté que podía salir. El segundo día, al 5 pegue ya me caí en el paso de arriba lo que me decía que el encadene podía estar cerca. Los días del viaje se acabaron y me faltaron días para hacerla.

Quedándome tan cerca no me pude resignar y saqué un billete del 24 al 26 de septiembre con el objetivo de encadenarla. El viernes 24 llegué a Bilbao, ya en el avión vi que el día no estaba decidido a acompañar, en Bilbao llovía, el típico xirimiri incansable del norte. A pesar de todo, Hector (el contacto de Cantabria) me dijo que la vía podía estar bien. Llegamos a la cueva y la vía estaba seca excepto la zona final por la cual caía una lágrima de humedad debido a la lluvia. Ese día con el paso final y las regletas de entrada al canto de reunión mojadas, me caí cogiendo el último canto. Decidí descansar el sábado porque decían que el domingo haría bueno y si salía el sol Héctor me dijo que la parte de arriba se secaría. El domingo salió el sol en el pueblo de Dima y secó la sección de salida de la vía. A las 10:30 de la mañana estábamos de nuevo en la cueva y la hice al primer pegue para calentar.... una vez cumplido el objetivo también hice la hermana pequeña de la White Zombie, 'Black Congui'... en resumen 10 pegues repartidos en 4 días de trabajo.

També va encadenar en aquest viatge:

Santa campaña 8a Matienzo

----------------- 8a+ Matienzo

----------------- 8a (flash) Matienzo

El cuerno verde 8a+ San Roque

Mr. Marshall 8a Matienzo

----------------- 7c+/8a (vista) Matienzo