Pages - Menu

dilluns, 20 de desembre del 2010

ZONES DE BUTXACA VIII

Na Clara, aquest lloc esta situat a la peninsula del Llevant, pel terme de La Colònia de Sant Pere. En Tomeu "Sintó", m'ha passat tota la informació d'aquesta zona, jo només he anat un pic, i la zona no estava acabada d'equipar, però em va agradar molt el lloc i les vies que vaig provar, les vies són piloses sobre desplom. Tens 25 min de pujada, amb un tram final bastant picant de pujada. El cotxe es deixa just quan acaba la carretera de Betlem, just abans d'agafar el camí que duia a la zona d'escalada des Pastor, a la dreta surt un camí que es dirigeix cap a les muntanyes i hi ha un moment en que les paredes són bastant evidents, just damunt una rosseguera.
Apa doncs, aqui vos ho deix:
.
En Sinto (l'autor de l'article) en "Rissaga"

Ara ja fa uns quants anys que el meu germà i jo ens fixàrem en uns desploms dels que en Juanma ens havia parlat un pic i que es veien des de Na Clara (una caleta meravellosa que hi ha a Betlem, Colònia de Sant Pere). Vàrem intentar arribar-hi però vàrem haver de desistir: era juny, i la calor i la falta de camí, mos feren massa dura la pujada.

No va ser fins el desembre del 2009, quan el meu germà Sintet, en Murtó i jo ens armàrem de valor i pujàrem amb en Joan Mercant i en Jordi Horts. Ja ens tens tots contents travessant el càrritx ben preparats per equipar.
Un cop a dalt el temps s’embrutà i haguérem de tornar desistir. Però aquest cop, baixant ens fixàrem en un altre desplom. Desplom que, definitivament seria el que avui ja anomenem Dalt de Na Clara.

La primera impressió no va ser molt bona, des d’aquí on érem semblava que les parets es desfeien, però la insistència d’en Murtó i la seva visita al lloc confirmaren que no era així. Les parets eren bones, amb molt de canto i amb possibilitat de fer bones vies.

El cap de setmana següent ens animàrem i hi pujàrem començant a equipar 2 vies: “Deixebles d’en Jordi” (7c+) d’en Murtó i “Rissaga”(8a), meva. Dues vies molt bones, com totes les vies canto, un poquet de continuïtat i desplomades i vistes fabuloses cap a la bahia de Alcúdia.
Prest hem vist encadenes d’en Juanma, Andreu tous, Jaume Melis, Forti … i es clar de nosaltres també.


En Murtó en "Dream team"

Ara ja hi hem equipat 15 vies i una variant d’en Murtó que està en procés. Però encara hi ha possibilitat d’equipar-ne d’altres de menys grau.
Bé, esperem que si qualque dia visitau aquest lloc, vos agradi i disfruteu.
Ah! L´època per anar-hi és de març a octubre.
SINTO





Vies, graus i equipadors:

1ª La tienda en casa, 6c. Sinto
2ª Bonesport, 6c?. Joan Mercant
3ª Janis Joplin, 7c. Sinto
4ª Rissaga, 8a. Sinto
5ª Deixebles d'en Jordi, 7c+/8a. Murtó
6ª Bolder Collie, 7c+. Murtó
7ª Rollito Sinto, R1 7b i R2 7c. Murtó
8ª Tributo a Escorebuto, 7b+. Sinto
9ª Moreneta, 7c. Murtó
10ª Dream team, 7b+/c. Juanma
11ª Dos porros i una chapa, 7a+. Sinto
12ª Na Clara, 5+/6a. Sinto
13ª Plouen cintes i sintos, 6a+. J. Mercant
14ª Sa llonganissa, 6a. J. Mercant
15ª Martellada, 6b+. J. Mercant


Joan Mercant equipant "Sa llonganissa"

1 comentari:

(m) ha dit...

Així m'agrada nois,
quina il·lusió trobar-vos a tots per aquí,
desitjo que per Mallorca tot molt bé.

Salutacions des de BCN,

Clara